Personalizowane opakowania plastikowe, jako narzędzie marketingowe
Większość wyrobów wymaga umieszczenia w odpowiednim opakowaniu, które pozwoli na zabezpieczenie przed wpływem czynników zewnętrznych, umożliwi odmierzenie właściwej ilości produktu, a także skompletowanie wszystkich niezbędnych komponentów. Warto jednak pamiętać, że równie ważna okaże się rola marketingowa zastosowanego w danym przypadku rozwiązania. Największe możliwości oferują tu producenci opakowań plastikowych, ponieważ pozwalają nie tylko na dopasowanie rozmiarów czy kształtu, ale także zastosowanie różnych elementów dekoracyjnych. Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.
Jak można wykorzystywać marketingowo opakowania plastikowe?
Opakowania z tworzyw sztucznych mogą przybierać różną formę. Popularne są wszelkiego rodzaju butelki, słoiczki czy blistry. Najpowszechniej stosowane, a zarazem najbardziej uniwersalne będą jednak rozmaitego typu pudełka plastikowe oraz stanowiące doskonałe ich uzupełnienie tuby. Dzięki nim można uzyskać potrzebne wymiary i objętości, a przy zastosowaniu przezroczystych ścianek także wyeksponować zawartość. Równie istotna okaże się możliwość umieszczania na nich nadruków, a także wkładania do środka komponentów z tworzywa lub kartonu z pełno kolorowymi grafikami, a także niezbędnymi klientom informacjami o zaletach danego wyrobu, jego składzie i sposobie stosowania. Jest to również świetna okazja do pokazania nazwy i loga firmy, a także haseł marketingowych.
Dlaczego personalizacja opakowań się opłaca?
Odpowiednio ozdobione opakowania sprawiają, że produkt wygląda o wiele atrakcyjniej w oczach potencjalnego nabywcy. Umieszczanie na nich efektownych grafik nie tylko poprawia postrzeganie produktu, ale również umożliwia prowadzenie rozmaitych akcji promocyjnych. Pozwala na tworzenie okolicznościowych zestawów prezentowych składających się z różnych wyrobów np. łączenia kosmetyków lub słodyczy z okazji nadchodzących świąt. W grę może też wchodzić łatwiejsze eksponowanie zawartości czy zwracanie uwagi na wyjątkowość konkretnych towarów.