mask

Jak wybrać odpowiednie opakowanie dla produktu?

Opakowanie produktu pełni wiele funkcji. Jest ważnym elementem strategii marketingowej, zabezpiecza zawartość przed zniszczeniem, ułatwia jej transportowanie oraz magazynowanie. Przyciąga wzrok klientów, ułatwia wyróżnienie towaru na półce, podnosi jego wartość.  Co wziąć pod uwagę, by dobrze dopasować opakowanie do produktu?

Najważniejsze cechy opakowań

Opakowanie produktu odgrywa ważną rolę. Chroni, przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, informuje. Jest wizytówką producenta, powinno zatem być:

  • funkcjonalne – musi chronić zawartość przed uszkodzeniami, zabrudzeniem, szkodnikami. To szczególnie istotne, gdy produkt jest wrażliwy na czynniki zewnętrzne,
  • zgodne z najnowszymi trendami – jego wzornictwo powinno odpowiadać charakterowi towaru, a jednocześnie wartościom komunikowanym prze markę. Ważne są kształt, wielkość i kolorystyka opakowania,
  • ekonomiczne – opakowanie nie powinno znacząco zwiększać kosztów produktu,
  • ekologiczne – opakowanie nie powinno stanowić obciążenia dla środowiska naturalnego. Najlepiej, gdy nadają się do recyklingu. 

Plastikowe opakowania

Firma Tubus, producent opakowań plastikowych, kładzie szczególny nacisk na to, by jego pudełka i tuby spełniały te wymagania.

Jakie jeszcze jest idealne opakowanie?

Dobór optymalnego opakowania zależy od jego przeznaczenia. Inne sprawdzi się w przypadku artykułów żywnościowych, inne w przypadku środków chemicznych. Nieco inne będzie się sprawdzało w handlu stacjonarnym, inne, bardziej wytrzymałe, w e-commerce.

Duże znaczenie ma rozmiar pudełka, który musi odpowiadać wielkości towaru. Ten nie powinien swobodnie się przemieszczać wewnątrz opakowania, ale nie może być za małe. Wybierając opakowania należy zwrócić uwagę na jego konstrukcję. Powinna ona chronić zawartość w procesie transportu i magazynowania.